Buick Riviera 1972

W 1971 roku fabryka General Motors pod marką Buick przedstawia jeden z najbardziej kontrowersyjnych aut w powojennej historii motoryzacji: nową wersję Buicka Riviery, w której z tyłu szyba, zderzak i bagażnik schodziły się w jeden punkt (stożek). Ani jeden z liczących się na świecie producentów samochodów od czasów lat trzydziestych, nie wyprodukował auta o nadwoziu, które mogłoby zostać nazwane „Boattail” (tł.łódź, kadłub łodzi) – a ten właśnie model mógł …
Umieszczenie takiej bryły nadwozia w rozmiarach 218 cali (5,54 m) długości, przy 122 calach (2,1 m) rozstawu osi i wadze 4428 lb (2008 kg) skutkowało tym, że klienci albo ten samochód kochali, albo go nienawidzili.

Nasz Buick Riviera to model GS, czyli krótka, limitowana seria Grand Sport, o podwyższonej mocy i ze zmienionym sterowaniem skrzyni biegów.
Na dzień dzisiejszy ma 34000 mil przebiegu od nowości, więc jest ledwo „dotarta”. Limuzyna jest wyposażona w duże, chromowane koła nadające jej jeszcze agresywniejszy wygląd, a niemal puste, przelowowe tłumiki dodatkowo potęgują wrażenia dźwiękowe.
Wszystko po to aby Wasz ślub był wyjątkowy dla Was i dla Waszych gości.